Strona główna angle-right Klienci indywidualni angle-right Aktualności icon_angle_right Bezpieczne zakupy w Internecie - dobre praktyki

Bezpieczne zakupy w Internecie - dobre praktyki

Image

W związku z coraz częstszymi przypadkami prób oszukiwania klientów korzystających z zakupów w Internecie Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa Związku Banków Polskich przygotowało kilka wskazówek, które zwiększą Twoje bezpieczeństwo.


1. Przed dokonaniem zakupów warto sprawdzić:

• komentarze innych klientów na temat danego sprzedawcy internetowego,
• czy strona sprzedawcy internetowego jest właściwie zabezpieczona,
• czy sprzedawca internetowy wykorzystuje do przeprowadzenia płatności znanego operatora płatności internetowych,
• datę uruchomienia sklepu internetowego tj. daty zarejestrowania domeny sklepu.

2. Kupuj za pośrednictwem uznanych internetowych serwisów zakupowych tzn. takich, które działają od dłuższego czasu i cieszą się dobrą opinią kupujących.


3. Unikaj płacenia za towar lub usługę kartą płatniczą bezpośrednio na stronie internetowej sklepu.


4. Uważaj na fałszywe strony podszywające się pod agentów rozliczeniowych.


5. Jeśli padłeś ofiarą oszustwa:

• złóż zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa organom ścigania (Policji lub Prokuraturze),
• zawiadom swój bank i poinformuj go o złożeniu zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa,
• ostrzeż innych potencjalnych nabywców o przestępczym charakterze działalności prowadzonej przez danego sprzedawcę internetowego.


Zachęcamy do bliższego zapoznania się z materiałem opublikowanym przez Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa Związku Banków Polskich na temat bezpiecznych zakupów w Internecie.


Więcej informacji na stronie: https://zbp.pl/wydarzenia/archiwum/wydarzenia/2018/luty/bezpieczne-zakupy-w-internecie-dobre-praktyki.

Podziel się materiałem: